"פרקטיקה ידועה של המשטרה" • יאיר אטינגר מספר על המעצר המשטרתי

    ארי וידר No Comments on "פרקטיקה ידועה של המשטרה" • יאיר אטינגר מספר על המעצר המשטרתי
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתונאי 'הארץ' יאיר אטינגר עוכב בידי שוטרי משטרת ירושלים בעת שסיקר הפגנה שהתקיימה נגד כינוס נוצרים בקבר דוד המלך.

    אטינגר משמש ככתב 'הארץ' לעניני דתות, ובמסגרת עבודתו הגיע הבוקר לסקר את ההפגנה של גורמים דתיים בקבר דוד המלך, נגד הכוונה לאפשר לאישי דת נוצריים לקיים במקום טקס נוצרי.

    במהלך שהותו במקום פינה קצין משטרה את אטינגר מהמתחם, לכאורה בלא זכות חוקית, תוך שימוש בכח.

    אטינגר סיפר לאתר 'קול חי': "עמדתי במתחם ברשות ובסמכות. בניגוד לחלק מהעיתונאים, הגעתי מוקדם ולכן הייתי בתוך המתחם. ראיתי את הפינוי ותיעדתי אותו. בשלב מסוים ניגש אלי קצין ואמר לי לצאת. זו אמירה שלא בסמכות. עשיתי את עבודתי מבלי להפריע לאיש, ולא היה צו שאיפשר לקצין לפנות אותי משם. בשלב מסוים הוא פינה אותי בכח", מספר עד הראייה שהיה קרוב לאטינגר.

    "כפי שהמשטרה נוהגת במקרים דומים כאשר שוטר מגלה כי הפעיל כח שלא בדין והבין שמדובר בעיתונאי הגיעה האשמה שאני תקפתי את השוטרים – דבר שכמובן לא נכון. לקחו אותי לתחנת הקישלה. וכאשר הדבר נודע לדוברות ולדרגים בכירים במשטרה שוחררתי והשוטרים התנצלו".

    יאיר אטינגר הטעים ואמר כי "זו פרקטיקה ידועה של המשטרה להאשים מישהו שתקף שוטרים כדי לחפות על מעשיהם – זה ידוע לכל עיתונאי שמסקר הפגנות.  זה אירוע חמור ואני בקשר עם מערכת 'הארץ' כדי לבחון את הצעדים לאור המעשה".

    ביקורת רבה נשמעה על האירוע: "כמו בצפון קוריאה משטרת ישראל ממשיכה בכל הפגנה פוגעת שוב ושוב בעיתונאים שמגיעים לסקר את האירועים כדי למנוע סיקור. למרות כל ההבטחות של יוחנן דנינו להפסיק את הפגיעה בעיתונאים, מדיניות המעצרים והאלימות כלפי אנשי התקשורת ממשיכה והגיע הזמן לעשות מעשה בנושא הזה".

    יצוין, כי אטינגר שוחרר לאחר זמן על ידי המשטרה.



    0 תגובות